Saturday 6 April 2013

Salam Kenal

                   Assalamualaikum..Salam kenal buat pembaca :) Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih kerana meluangkan masa utk membaca blog saya yg tak seberapa ini..Saya masih baru dlm dunia "blogging " ni.kalau ada kesilapan dlm penulisan saya...harap di maafkan ye..:)


               Saya seorang ibu dgn 3 org cahayamata,yang simple & biasa2 saja.Full time suri rumah..sambil menjalankan perniagaan secara online.di klik sini..Saya sgt meminati bidang kecantikan,fesyen dan apa2 saja yg berkaitan dgnnya :)(semua perempuan pun sukaaa kan.. :)saya suka berkongsi idea,petua atau produk2 kecantikan dgn kenalan saya (lebih baik sembang tentang nak cantik2 gitu..daripada gossip2 tak berfaedah betul tak :) lagi satu sy sgt suka menulis..saya anggap diary adalah teman yg paling setia...bila ada sesuatu yg meruntun hati..saya luahkan apa saja yg saya rasa pada diary atau cuma sehelai kertas (pastu koyak2 & buang*takut juga nnt dibaca org* hehe) kalau ada sesuatu yg menggembirakan,idea atau apa saja sy tulis juga...rasa mcm ada satu kepuasan kalau dpt meluahkan rasa pada sekeping kertas.setiap malam sebelum tidur,saya akan tuliskan (to do list) senarai perkara yg saya akan lakukan esok hari nya..menu apa utk di masak.keperluan apa yg harus dibeli...hmmm..(mesti ramai juga kan yg buat macam tu..)Mulanya saya segan nak menulis blog mengenai personal life saya..tapi sebab minat menulis( walaupun x ada bakat,penggunaan bahasa mungkin agak berterabur..)seronok juga bila membaca personal blog org lain...kini giliran saya berkongsi cerita..



                                                Antara kenangan manis dlm hidup saya..

             

                      

Masih ingat lagi tak pada filem GEMERLAPAN? filem ini adalah filem pertama arahan Prof A.Razak Mohaideen..Filem ni mengandingkan ramai artis.Kebanyakan nya penyanyi..filem ini mendapat sambutan hangat pada tahun 1998 x silapnya...Pada mulanya filem ini bertajuk Talentime 1998 (Pada skrip) tetapi ditukar tajuknya kepada Gemerlapan.


Pengalaman berlakun dlm filem ini adalah antara kenangan manis dalam hidup saya..maklumlah saya org biasa je..dlm filem ni saya lah satu2 nya bakat baru (yg lain semua nma yg da establish) mana mungkin seorang gadis biasa ketika itu (18 thn) tidak teruja bila berpeluang berlakun dikelilingi artis2 popular ketika itu..


Watak saya sbgai nana..pelakun pembantu..kawan baik kpd heroin filem tu (Baby Restu) boleh dikatakan byk jugalah scene yg sy lakunkan...sepanjang filem itu...saya dipilih ketika menghadiri ujibakat di TV3..mmg rasa bersyukur krn tawaran itu kebetulan pada hari lahir saya yg ke 18(melompat la masa tu....hhihi)


Sebelum Filem tu.sy berlakun dlm sebuah filem bertajuk "sate" arahan Z,Lokman..Ada 3 ke 4 scene je...heroinnya Nurul Wahab,Hairi Othman & Faisal Hussein..(kelakar bila tgk filem tu balik...sy dgn rambut pendek kejung) huhu..





Antara video klip (kelakar kalau tgk balik lakunan dulu2..) tp terima kasih la pada yg upload video ni kat youtube..ada jugalah kenangan masa saya muda2...sebab semua kenangan dlm keratan akhbar,video,mmg sudah tiada dlm simpanan saya..hilang semasa urusan berpindah randah :( yg saya update ni semua sumber dari google..



Byk juga Drama tv,iklan tv yg saya ikut lakunkan sekitar tahun 90-an...tapi saya taklah di kenali sangat.saya guna nama Azwa Eswan (hehe bukan orang kenal pun kan..(malu2).saya sendiri mengaku..bakat saya tak seberapa.tapi mungkin org suka ambik saya bekerja sebab saya sgt menjaga displin masa & kerja..(hehe bukan isi bakul tau...)


Kadang2 rasa rindu dan teringin nak "come back"konon2...mungkin 1-2 scene pun jadilah kot sekadar pelepas rindu...tapi dunia hiburan sekarang sgt berbeza dari dulu...makin ramai artis yg berbakat besar...cantik2 pula..skrip pun da makin bagus...syabas kepada dunia perfileman di Malaysia..Biarlah saya menyokong dari jauh sahaja... :)              


No comments:

Post a Comment